پکینگ برج مدور

پکینگ :

سطوح خنک کننده که در بیشتر کاتالوگها با کلمه FILLER شناخته میشود بنام پکینگ معروف
بوده و در کاتالوگهای برجهای فایبرگلاس نیز از همین نام استفاده شده است.

در برجهای گرد یا مدور از پکهای با جنس پی وی سی به شکلهای رول شده یا بلوک شده استفاده میگردد.
رولی یا پکینگ رولی pvc
این پکها بصورت ورقه هایی با عرض 30 سانت و طولهای زیاد و پشت سر هم تولید میشوند ودر نهایت بصورت مدور و قرقره جمع شده ودر برجهای مدور و گرد جایگذاری میشوند. این پکها نسبت به نوع بلوکی دارای بازدهی پایین تری میباشند. تعویض آنها در زمان تعمیر مشکل و با دردسر زیادی همراه است بخصوص جهت برجهای با تناژ بالا. علت این امر آنست که در زمان باز کردن کل ورقها میبایست بصورت قرقره باز شده و بیرون آورده شود. اینکار باعث میشود اولا حجم کل پک که یکجا جمع شده بود باز گردد و چند برابرشده و جمع آوری و حمل را سخت تر کند و ثانیا رسوبات مابین ورقها جدا شده و احتیاج به جمع آوری کل رسوبات در حجم بیشتری را میطلبد.
اما علت استفاده بعضی شرکتها از پکینگ نوع رولی قیمت ارزانتر آن نسبت به نوع بلوکی و انواع دیگر پکها میباشد. ضمن آنکه در زمان مونتاژ و نصب اولیه برجها ی مدور چون پک رولی بدون رسوب , جدید و نو میباشد , لذا سبک بوده و براحتی جایگذاری میشود.

بلوکی یا پکینگ بلوکی pvc
این نوع پکینگ تشکیل شده است از ورق های عرض 30 سانتی پی وی سی که پس از 2 یا 3 مرحله بیشتر از نوع رولی نیاز به تکمیل پروسه تولید دارند. با تولید و چسباندن ورق ها در کنار یکدیگر بلوکهایی با ارتفاع 30 سانت و عرض دلخواه بدست میاید . برای نصب این پکها جهت برجهای مدور پس از تولید و قراردادن بلوکها در کنار هم یک مربع مساوی قطر برج گرد تشکیل داده و بصورت دایره خط کشی و برش داده میشود بطوریکه در کناره ها بلوکهای نیم دایره بدست می آید. در نهایت به ترتیب و از روی نقشه بلوکها براحتی در داخل برج نصب میگردند.
از مزیتهای این برجها نصب و تعویض راحت پکینگها میباشد. توضیح آنکه رسوبات به ورقها و مابین بلوک قرارگرفته و همراه با برداشتن بلوکها از داخل برج به بیرون منتقل میشوند. همچنین بازدهی بیشتری نسبت به نوع رولی دارند , زیرا هر ورق نسبت به ورق کناری با زاویه معکوس و مخالف قرار میگیرد. ابعاد کوچک و مناسب بلوکها انجام جایگذاری و تعویض را حتی بدون باز کردن بدنه برج امکان پذیر مینماید.

Call Now Buttonتماس