نازل برج مدور

نازل برج های مدور یا لوله نازل برج گرد :
در برجهای مدور فایبرگلاس , سیستم پخش آب تشکیل شده است از یک قطعه مرکزی با نام انگلیسی و
تلفظ انگلیسی اسپینگل و معادل فارسی شده ی (( آب پخش کن )) یا ( آب پخش کن مرکزی ) که همانطور که از نام قطعه معلوم است در مرکز برج قرار میگیرد و لوله های اصلی پخش آب یا نازلهای لوله ای شکل که از جنس پلیکا یا پلی اتیلن میباشند . این لوله ها پس از سوراخکاری بصورت 4 یا 6 یا 8 عددی که متناسب با سایز ورودی است به پخش کننده مرکزی یا اسپینگل , متصل میگردند.

اسپینگل توسط فشار آب ورودی در جای خود چرخیده و لوله های نازل را بدور خود میچرخاند و
آب گرم از سوراخهای موجود بروی بازوها عبور کرده و جهت خنک شدن بروی پکینگها میریزد.
اسپینگل یا آب پخش کن بطور استاندارد از جنس آلمینیوم ساخته میشود. البته بعلت فرسودگی زودهنگام آلمینیوم در مقابل رسوب و خوردگی آب , در سالهای اخیر اسپینگل برنجی ( آب پخش کن برنجی ) توسط تولیدکنندگان و یا خریداران فنی و تعمیرکار مورد توجه قرارگرفته است.
لازم به ذکر است که نوع برنجی آب پخش کن بعلت گران بودن برنج و زمان بری خیلی بیشتر برنج در بخش تراشکاری تولید در حدود 3 برابر قیمت اسپینگل آلمینیومی میباشد. نوع برنجی اسپینگل دچار خوردگی و شکستگی در بازوهای کناری نشده و تنها در بلبرینگها دچار فرسودگی میشود و برعکس نوع آلمینیومی که کل قطعه یکبار مصرف میباشد , نوع برنجی قابل تعمیر و باز و بسته کردن هست.

لوله های نازل که در برجهای مدور فایبرگلاس نصب میشوند , کار پخش نمودن و پودر کردن آب بروی پکینگها را انجام میدهند. این لوله ها 90% از جنس پلیکا و 10% از جنس پلی اتیلن نصب میشوند.
شرکتها و تعمیرکاران شرکتی و یا متاسفانه تعمیرکاران شخصی و حقیقی که جهت لوله های نازل از جنس پلی اتیلن و لوله های پلی اتیلن در بازوهای نازل استفاده مینمایند , به جنبه تعمیرات و خدمات پس از فروش برجهای مدور توجه نمی کنند و ما آنرا باز کرده و معایب و مزیتها را توضیح میدهیم.
استفاده از لوله های پلی اتیلن بعنوان لوله های اصلی ورودی و لوله های توزیع آب در برجها بخاطر مقاوم بودن این لوله ها یک مزیت برای این لوله ها بحساب میاید. مثلا در برجهای گرد اتصال لوله ورودی به فلنچ و سپس قرارگیری در مسیر مستقیم و محکم در وسط خورشیدی جای تحرکی به لوه را نمیدهد.
اما اگر لوله های پلی اتیلن در بازوها و در سیستم پخش آب برجهای گرد استفاده شود , بعلت ورود آب گرم برج به داخل لوله ها , پس از مدتی فرم مستقیم خود را از دست داده و کج میشوند و در نهایت پس از مدتی بخاطر اشکالات بوجود آمده مانع از چرخش اسپینگل و کار برج میشود.
دقت و تمرکز فنی و دید فنی حاصل شده از سالها تجربه در امر تعمیرات و تولید قطعات برجهای خنک کن توسط کارکنان گروه آبران , باعث گردید که به این نتیجه برسیم که تفاوت در محل استفاده از لوله ها ست.
بازوها یک سر آزاد دارند که جلوی تغیر شکل لوله توسط آب گرم ورودی را نمیگیرد و لوله ها بمرور تغیر
حالت میدهند.
لذا لوله های پلیکا فشار قوی بهترین انتخاب جهت لوله های نازل و بازوهای پخش آب میباشند.

برج خنک کن فایبرگلاس مدور سری DENA

این سری از برجها دارای آب پخش کن مرکزی از جنس PP یا PVC آلمینیوم و نازل های لوله ای فشارقوی از جنس می باشند. COUNTERسیستم پاشش آب از نوع جریان مخالف می باشد. قابلیت نصب آسان در سطوح صاف و FLOW میکرونب اب ازدهیب الا و تعویض راحت 400 پکینگ هایب لوکی نسبت به نوع رولی از مزیت هاي این سري مي باشد.

Call Now Buttonتماس