برج خنک کن مداربسته

 

 

 

برجهای خنک کن مدار بسته :

برجهای خنک کن مداربسته جهت پروسه های صنعتی که در آنها تجهیزات تولید دارای حساسیت و یا ارزش مالی فراوانی میباشند بکار گرفته میشوند. در این برجها جهت جداسازی آب داخل برج که بعلت تبادل حرارتی و برخورد با هوای بیرون دارای رسوب و املاح میگردد منابعی با سطح تماس زیاد , بنام کویل نصب و تعبیه میگردد. کویلها عموما بخاطر رسانایی بالا از جنس مس و در بعضی موارد به درخواست خریدار از جنس استیل ساخته میشوند. تمامی کویلها از نوع لوله بوده ودر ابتدا یا انتهای لوله ها کلکتوری بصورت مخزن کوچک جهت تجمع و یا تغییر جهت آب یا سیال داخل کویل تعبیه میگردد.
بعلت آنکه ساخت کویل بصورت مدور امکان ندارد و کاری هزینه بر است لذا برجهای مدار بسته همگی با شکلی مکعب ساخته میشوند. البته که کویلها نیز با شکل مکعبی خود لزوما در این برجها با سطح تبادل و بازدهی بیشتر , کارایی بهتر و مناسبتر با هزینه کمتری خواهند بود.
ساختار کلی این برجها را میتوانیم به دو قسمت مدار باز و مدار بسته تقسیم نماییم.
بخش مدار باز این برجها همانند برجهای معمولی دارای همان ویژگی ها و مشخصات میباشند :
از قبیل جنس , نوع فن , نوع پخش آب , سیستم انتقال نیرو به فن , الکتروموتور , شاستیها و قطعات فلزی ونگهدارنده ها . ……
بخش مداربسته این برجها که شامل کویل لوله ای , ساپورت نگهدارنده کویل , فلنچ ورود و خروج سیال به کویل و همچنین الکتروپمپی که سرعت آب یا سیال داخل کویل را تنظیم نموده و براساس محاسبات دمایی پروسه توسط خود شرکت تعیین و مشخص خواهد شد.
از برجهای مداربسته در تولیدات متنوعی از قبیل شیشه سازی , مواد خوراکی همچون نوشابه سازی , آب میوه و . . . . و تولید قطعات پلاستیکی و تزریق پلاستیک , دایکاست و قطعات فلزی , لاستیک سازی و هر کجا که ارزش مالی سیستم تولید ارزش این هزینه را داشته باشد , قابل نصب و استفاده میباشد.

لازم به یادآوری میباشد که طراحی این نوع برج پیچیده و با محاسبات خاصی صورت میگیرد ولی متاسفانه دیده میشود که برخی همکاران و فروشندگان بخصوص اینترنتی بدون در نظر گرفتن نکات وبدون اطلاع از شرایط پروژه و تنها به یک پسوند (( برج 100 تن ,,, مداربسته )) اکتفا نموده و سفارش داده و حتی آنرا بهمان صورت و با یک برج 100 تن معمولی تولید مینمایند.
در اینجا به چند عامل مهم که در طراحی مد نظر قرارداده میشود اشاره مینماییم :

حجم کویل که با توجه به دمای ورود و خروج سیال اصلی و جغرافیای محل نصب و حجم سیال مشخص میگردد و تناژ برج مدارباز که از روی اختلاف دمای مورد نیاز پروسه و دمای سیال اصلی تعیین میگردد و پمپهای مداربسته که سرعت آب را بروی کویل تعیین نموده و به دبی برج . دمای سطح کویل . فاصله مصرف کننده . مقدار سطح تماس کویل . دمای محیط بستگی دارد

Call Now Buttonتماس