آب پخش کن آلمینیومی

آب پخش کن المینیومی گویای جنس ساخته شده آب پخش کن از آلمینیوم است و 90 درصد این قطعات از این جنس ساخته میشوند. جهت آگاهی یافتن از عملکرد این قطعه در برج متن ذیل را مطالعه نمایید.
در برجهای مدور فایبرگلاس , یک قطعه مرکزی با نام و با تلفظ انگلیسی اسپینگل و معادل فارسی شده ی (( آب پخش کن )) یا ( آب پخش کن مرکزی ) وجود دارد و همانطور که از نام  این قطعه معلوم است در مرکز برج قرار میگیرد و لوله های اصلی پخش آب یا نازلهای لوله ای شکل به پخش کننده مرکزی یا اسپینگل , متصل میگردند.
اسپینگل توسط فشار آب ورودی در جای خود چرخیده و لوله های نازل را بدور خود میچرخاند و آب گرم از سوراخهای موجود بروی بازوها عبور کرده و جهت خنک شدن بروی پکینگها میریزد.
اسپینگل یا آب پخش کن بطور استاندارد از جنس آلومینیوم ساخته میشود. البته بعلت فرسودگی زودهنگام آلومینیوم در مقابل رسوب و خوردگی آب , در سالهای اخیر اسپینگل برنجی ( آب پخش کن برنجی ) توسط تولیدکنندگان و یا خریداران و تعمیرکاران مورد توجه قرارگرفته است هر چند قیمت آن چند برابر میباشد.

آب پخش کن ها دارای سایزهای یکسان و مشخصی میباشند که همه تولید کنندگان برج های مدور آنرا رعایت مینمایند. این سایزها بر اساس اندازه لوله آب ورودی به برج ویا همان لوله اصلی داخلی برج تعیین میگردند.
سایزهای نرمال عبارتند از :
اسپینگل 2 اینچ – ورودی 2 اینچ خروجی 32 میلیمتر 4 عدد خروجی
اسپینگل 3 اینچ – ورودی 3 اینچ خروجی 40 میلیمتر 6 عدد خروجی
اسپینگل 4 اینچ – ورودی 4 اینچ خروجی 50 میلیمتر 6 عدد خروجی
اسپینگل 5 اینچ – ورودی 5 اینچ خروجی 75 میلیمتر 4 عدد خروجی
اسپینگل 6 اینچ – ورودی 6 اینچ خروجی 90 میلیمتر 4 عدد خروجی
اسپینگل 8 اینچ – ورودی 8 اینچ خروجی 90 میلیمتر 6 عدد خروجی
اسپینگل 10 اینچ – ورودی 10 اینچ خروجی 90 میلیمتر 8 عدد خروجی

تذکر مهم قبل از تعمیر :

متاسفانه مشاهده شده است که بعضی شرکتها ( 2 شرکت ) جهت برج های مدور خود از سایزهای غیر معمول استفاده مینمایند. علت اینکار هرچه که باشد تنها باعث سردرگمی خریدار در زمان تعمیر و دردسر بیشتر تعمیرکاران این برج ها خواهد شد.
بطور مثال کلگی 6 اینچ که دارای 4 خروجی 90 میلیمتری میباشد بروی پایه اصلی ورودی 8 اینچ قرارداده میشود . یا حتی بلعکس.
ویا کلگی 4 اینچ با 6 خروجی 50 میلیمتر را بروی ورودی 5 اینچ قرار میدهند.
علاوه برمشکلات بوجود آمده در هنگام خرید , درصورتیکه خریدار  اقدام به اصلاح سایز ها بنماید هزینه اضافی به جهت تغییر در سایز لوله های نازل را پرداخت خواهد نمود.

توصیه میگردد قبل از هر اقدامی در زمان تعمیر با بخش خدمات گروه آبران تماس بگیرید.

Call Now Buttonتماس