فن تیغه ای فلزی

فن فلزی تیغه ای که از آلیاژ آهن و یا آلمینیوم در ساخت آنها استفاده میشود با تعداد 7 الی 9 پره تولید شده و بیشتر در برجهای بتنی و برجهای فلزی طرح مارلی نصب میگردند. برجهای قدیمی که از این فنها دارند معمولا 4 یا 5 پره میباشند.
فن تیغه ای فلزی آهنی با بازوی ثابت که همانطور که معلوم است قابل تنظیم نبوده و دارای 4 پره میباشند. این فنها نسل اول فن برج ها بوده و در سالهای اولیه ورود برجهای خنک کن فایبرگلاس از روی فن های خارجی آن زمان , مهندسی معکوس شده اند . در حال حاضر از این فنها بعلل متعددی استفاده نمیشود.
فن تیغه ای فلزی خیلی پهن که دارای بازوهای قابل تنظیم بوده و تنها بر روی برجهای خارجی ژاپنی و کره ای که به ایران وارد شدند نصب شده اند. این نوع برجهای خنک کن از نوع جریان متقاطع بوده و احتیاج به cfm بالا دارند و این امر بخاطر نوع سیستم ثقلی پاشش آب و cross flow بودن آنها میباشد از اینرو این فنها مختص این برجها طراحی و تولید شده اند. این فنها بخصوص در برجهای ابارا قابل مشاهده است.
فن تیغه ای پهن آلمینیومی بصورت 4 پره و عمدتا برای قطرهای بزرگ نصب شده اند. این فنها نیز فقط در برجهای خارجی نصب و مشاهده میشوند. قابل تنظیم و دارای وزن کمتری میباشند. هوادهی بالایی داشته و در برابر فرسودگی بسیار مقاوم میباشند.

Call Now Buttonتماس