انواع برج گالوانیزه

برجهای خنک کن گالوانیزه :

کلیه برجهایی که دارای بدنه فلزی میباشند جزوه برجهای گالوانیزه میباشند. این برجها دارای بدنه فلزی با ورق گالوانیزه به ضخامت متناسب در قسمتهای مختلف از 7/0 تا 2 میلیمتر میباشند.
بدین صورت که ضخامت بدنه 5/1 تا 2 میلیمتر , تشت 2 میلیمتر و دمپرها یا لورها 6/0 تا 7/0 میلیمتر انتخاب میگردند.
فن این دستگاهها مبین مدل آنها بوده و از فنهای سانتریفیوژ یا ملخی در کنار دستگاه و یا فنهای ملخی در بالای دستگاه استفاده میشود.
1- برجهای سانتریفیوژ :
در این برجها از فن سانتریفیوژ استفاده میشود , که این فنها توسط قابی بنام حلزونی در یک طرف و یا دو طرف دستگاهها نصب و ساپورت میشوند. بطور معمول هر یک عدد موتور دو عدد فن را توسط شفت آهنی بلند و تکیه گاههای دارای یاتاقان میچرخند. در دستگاههایی که تعداد فن فرد است لازم است که یک موتور کوچکتر یک فن را به تنهایی بگردش در بیاورد و این تفاوت قدرت موتور در بعضی دستگاههاست.
پره های خنک کننده داخلی یا همان پکینگها در این دستگاهها بطور نرمال گالوانیزه استفاده شده و بنا به درخواست خریدار قابل تغیر به چوب اشباع و یا پکینگهای پی وی سی نیز میباشند. گستردگی تناژ تولیدی این برجها بطور معمول ودر شرکت آبران از 30 تن تا 1200 تن میباشد.
2- برجهای گالوانیزه طرح مارلی :
در این برجها فنهای آکسیال یا ملخی در بالای برج و بصورت تکی نصب میشوند.
سیستم پخش آب از نوع تشتی و در طرفین دستگاه میباشد.
در تمامی برجهای طرح مارلی جهت انتقال نیروی موتور به فن از گیربکس استفاده میشود.
اینکار در گذشته تنها راه انتقال نیرو به فنهای بزرگ بود ولی در حال حاضر وجود کاهنده سرعتهای تسمه ای این نیاز را رفع مینماید. همچنین معایب سیستمهای گیربکسی را ندارند که ار آن جمله :
-تعمیر سخت و با هزینه های بالای گیربکسها – گران بودن گیربکسها جهت تعویض
نکته ای در اینجا لازم به ذکر است : برج طرح مارلی به برجهای گالوانیزه دارای فن از بالا گفته میشد که در واقع نام شرکت امریکایی است که اولین بار این برجها را طراحی وتولید نموده و در ایران نیز وارد شده و نصب گردید.
3- برجهای گالوانیزه چوبی :
اگر فنهای آکسیال یا ملخی در کنار دستگاه نصب شود و جهت خنک کنندگی آب از چوب استفاده گردد , آن برج گالوانیزه چوبی خواهد بود.
این فنها توسط یاتاقان به الکتروموتور وصل میشوند و سیستم آب رسانی آنها با تشت و از نوع ثقلی است.
البته بیاد داشته باشیم که برجهای گالوانیزه چوبی بعضا” توسط تعمیرکاران در چند سال اخیر با پکینگهای پی وی سی پرشده اند.
نکته ای در اینجا لازم به ذکر است : برج طرح مارلی به برجهای گالوانیزه دارای فن از بالا گفته میشد که در واقع نام شرکت امریکایی است که اولین بار این برجها را طراحی وتولید نموده و در ایران نیز وارد شده و نصب گردید.

Call Now Buttonتماس